mercoledì 8 maggio 2013

KITCHEN PRIDE: my renewed creamy shabby chic kitchen

My kitchen is almost 20 years old. I designed it when I bought my small cottage in 1995 and for the furniture I committed a professional carpenter . I myself and my dear father painted the rough wall units with polished ivory color and year by year I added  several pieces, vintage potteries and tools. This year before Easter I decided in only 1  minute to dismantle completely the right wall.... (but since I started it took me the whole day and 2 days to clean, redo the holes with the drill and fix everything)!
My idea was to insert at the center of the wall an old mirror belonged to my parents and that I previously painted ivory and put it in living room.
It was time to change place and I obtained 2 results: my kitchen now really seems larger and I gave a very chic touch to the environment!

La mia cucina ha quasi 20 anni. L'ho disegnata quando ho comprato il mio piccolo cottage nel 1995 e per i pensili ho commissionato un falegname professionista. Io stessa ed il mio papà abbiamo dipinto i pensili di legno grezzo con colore avorio lucido e di anno in anno ho aggiunto alcuni pezzi d'epoca, ceramiche e utensili. Quest'anno prima di Pasqua ho deciso in un solo 1 minuto di smantellare completamente la parete di destra ....(ma da momento in cui ho iniziato ho impiegato 1 giornata e 2 giorni per pulire, rifare i buchi con il trapano e sistemare tutto!).
La mia idea era quella di inserire al centro della parete un vecchio specchio appartenuto ai miei genitori e che avevo già dipinto color crema ed sistemato in soggiorno.
Era tempo di cambiargli posto e ho ottenuto due risultati: la mia cucina ora sembra davvero più grande ed ho ha dato un tocco molto chic all'ambiente!

Right wall.... before
La parete destra.... prima




Right wall... after
La parete destra... dopo















My precious left wall.... this photo has been the first one in my blog in October 2011!
I'm still so fall in love with these tiles retrieved at a dealer of vintage building materials.
I decided to select only those colored in a beautiful old red and alternate them with small cream-colored  tiles bought at very good price at a Tile Discount Shop at 25 km from Rome.
Masonry have not done by me, anyway...

La mia preziosa parete sinistra .... questa foto è stata la prima del mio blog ad Ottobre 2011!
Sono ancora così innamorata di queste piastrelle recuperate presso un rivenditore di materiali da costruzione d'epoca.
Ho deciso di scegliere solo i colori in un bellissimo rosso antico e di alternarli a delle piccole piastrelle color crema acquistate ad un buon prezzo al "Discount della Mattonella" 25 km da Roma.
I lavori in muratura non sono stati eseguiti da me, comunque ...



For me it is beautiful, even if it really seems the kitchen and White Snow and the Seven Dwarfs!!!
Per me è veramente bella, anche se realmente sembra la cucina di Biancaneve ed i Sette Nani!!!

2 commenti:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...